FÅ SUCCES MED
Sociale medier
De fleste bruger i dag sociale medier i et eller andet omfang, derfor er det en rigtig god idé at være synlig her for dine potentielle kunder. Vi hjælper dig med at komme godt i gang!
Hvad kan sociale medier ?
Det er vist ingen hemmelighed, at mange mennesker bruger rigtig meget tid på sociale medier i dag – det gælder blandt andet brug af Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, TikTok, Twitter og YouTube. Og netop fordi der er så mange, der bruger disse platforme, er det en rigtig god idé at være synlig for dine kunder og dine potentielle kunder her. Der er flere grunde til, at det er en rigtig god idé at komme i gang med sociale medier. På sociale medier kan du først og fremmest øge kendskabet til din virksomhed. Ved blot at lave opslag, som deles eller kommenteres får du eksponeringer for potentielle kunder, som måske ikke kender til din virksomhed i forvejen. Derudover er det nemt og hurtigt at besvare henvendelser og på den måde interagere med dine kunder. Dette kan være med til at forberede din kunderelation. Sociale medier kan være med til at supplere din digitale tilstedeværelse, og skabe trafik derfra og ind på din hjemmeside eksempelvis. Udover de klassiske opslag så har du også mulighed for at annoncere på sociale medier. Det vil sige, at man kan oprette annoncer som er målrettet bestemte personer eller eksempelvis personer som “ligner” en gruppe af dine kunder. Det gør det muligt at nå ud til de rette personer på den rette måde. Det kan være et stort arbejde at få styr på annoncering på dine sociale medier, hos Visioneyed kan vi med vores mange års erfaring hjælpe dig, så du kommer godt i gang med sociale medier!
Forskellige sociale medier
Når du bruger Facebook annoncering, så betaler du en CPM-pris, det betyder, at du betaler pr. visning og ikke pr. klik, som vi kender det fra blandt andet Google Ads. Fordi du betaler pr. visning, kan det hurtigt blive dyrt at annoncere gennem Facebook, og en af de vigtigste ting er derfor også at komme ud til det rette publikum, så du opnår noget værdi for de eksponeringer du får. Hos Visioneyed kan vi hjælpe dig med alt inden for Facebook annoncering, vi hjælper både med indhold og målgrupper, så vi når ud til de rette mennesker.
Ligesom med Facebook annoncering så tilbyder Instagram også muligheden for at få visninger blandt specifikke målgrupper. På Instagram fanger du folks opmærksomhed med billeder, video eller tekst i en grafisk opsætning som et billede eller en video – først herefter læser modtagerne teksten, og måske læser de den slet ikke. Det er derfor vigtigt at have et klart budskab og ønske for sin kampagne, og ikke mindst hvilken målgruppe man ønsker at ramme – alt dette og meget mere kan vi hos Visioneyed hjælpe dig med.
LinkedIn har modsat en del af de andre sociale medier et mere fagligt afsæt. Publikummet må derfor forventes at læse jeres annoncer og opslag med andre øjne, og denne mulighed skal i selvfølgelig udnytte. Her er gode muligheder for både at henvende jer til B2B virksomheder, og B2C virksomheder. I har mulighed for at målrette jeres annoncer mod relevante medlemmer af LinkedIn. Derudover er der gode muligheder for at blive synlige både i og uden for jeres eget netværk. Hos Visioneyed hjælper vi jer gerne med jeres LinkedIn annoncering.
Snapchat
Snapchat er også et ultra populært socialt medie. Her chatter man gennem billeder og video – og selvfølgelig også tekst, hvis man har lyst til det. Men hele fidusen er det med at sende et billede, en video eller noget tekst, som efter nogle sekunder forsvinder igen. Det er også muligt at annoncere på Snapchat. Her har du altså mulighed for at få annoncer ind for din virksomhed, mens potentielle kunder sidder helt afslappet og kigger venners snaps igennem. Hos Visioneyed kan vi hjælpe dig godt i gang med snapchat annoncering.
TikTok
TikTok er en videobaseret platform. Her uploader brugerne forskellige videoer, som ofte har et humoristisk budskab i form af blandt andet memes og dansevideoer. Denne platform er særlig god til B2C virksomheder, da du ofte vil tappe ind i en afslappet setting, hvor den potentielle køber hygger sig med at se forskellige videoer. Da TikTok stadig er et forholdsvist nyt medie, så er der en del virksomheder, måske også din virksomhed, som endnu ikke har bevæget sig i den retning endnu, og det vil vi hos Visioneyed rigtig gerne hjælpe dig med at lave om på!
Når du bruger Facebook annoncering, så betaler du en CPM-pris, det betyder, at du betaler pr. visning og ikke pr. klik, som vi kender det fra blandt andet Google Ads. Fordi du betaler pr. visning, kan det hurtigt blive dyrt at annoncere gennem Facebook, og en af de vigtigste ting er derfor også at komme ud til det rette publikum, så du opnår noget værdi for de eksponeringer du får. Hos Visioneyed kan vi hjælpe dig med alt inden for Facebook annoncering, vi hjælper både med indhold og målgrupper, så vi når ud til de rette mennesker.
Ligesom med Facebook annoncering så tilbyder Instagram også muligheden for at få visninger blandt specifikke målgrupper. På Instagram fanger du folks opmærksomhed med billeder, video eller tekst i en grafisk opsætning som et billede eller en video – først herefter læser modtagerne teksten, og måske læser de den slet ikke. Det er derfor vigtigt at have et klart budskab og ønske for sin kampagne, og ikke mindst hvilken målgruppe man ønsker at ramme – alt dette og meget mere kan vi hos Visioneyed hjælpe dig med.
Snapchat
LinkedIn har modsat en del af de andre sociale medier et mere fagligt afsæt. Publikummet må derfor forventes at læse jeres annoncer og opslag med andre øjne, og denne mulighed skal i selvfølgelig udnytte. Her er gode muligheder for både at henvende jer til B2B virksomheder, og B2C virksomheder. I har mulighed for at målrette jeres annoncer mod relevante medlemmer af LinkedIn. Derudover er der gode muligheder for at blive synlige både i og uden for jeres eget netværk. Hos Visioneyed hjælper vi jer gerne med jeres LinkedIn annoncering.
Snapchat er også et ultra populært socialt medie. Her chatter man gennem billeder og video – og selvfølgelig også tekst, hvis man har lyst til det. Men hele fidusen er det med at sende et billede, en video eller noget tekst, som efter nogle sekunder forsvinder igen. Det er også muligt at annoncere på Snapchat. Her har du altså mulighed for at få annoncer ind for din virksomhed, mens potentielle kunder sidder helt afslappet og kigger venners snaps igennem. Hos Visioneyed kan vi hjælpe dig godt i gang med snapchat annoncering.
TikTok
TikTok er en videobaseret platform. Her uploader brugerne forskellige videoer, som ofte har et humoristisk budskab i form af blandt andet memes og dansevideoer. Denne platform er særlig god til B2C virksomheder, da du ofte vil tappe ind i en afslappet setting, hvor den potentielle køber hygger sig med at se forskellige videoer. Da TikTok stadig er et forholdsvist nyt medie, så er der en del virksomheder, måske også din virksomhed, som endnu ikke har bevæget sig i den retning endnu, og det vil vi hos Visioneyed rigtig gerne hjælpe dig med at lave om på!
Skal vi også hjælpe dig?
Det siger vores kunder ...
“Vi har brugt Visioneyed til udarbejdelse af vores nye webshop, et større projekt med integration af lagerstyring fra ekstern partner. Visioneyed løftede opgaven meget flot og vi fik leveret vores nye webshop, med efterfølgende hjælp til vores SEO, som de i dag stadig varetager med stor tilfredshed, vi har fået en del salg fra SEO allerede. Vi ser frem til endnu flere salg fremover. Vi kan varmt anbefale Visioneyed til andre, der ønsker at tage deres digitale tilstedeværelse til næste niveau.”
/Rico - Bonells
Hvorfor vælge Visioneyed, når det kommer til sociale medier?
Når du vælger Visioneyed, som din samarbejdspartner til sociale medier, så kan du være sikker på, at vores team kan være med til at løfte din forretning til næste niveau. Når man bruger sociale medier til annoncering, kræver det af dig, at du som virksomhed har lysten og motivationen til at ville det 100%. Vi opnår de bedste resultater ved en gensidig motivation for at opnå de mål, vi sætter – og mere til! Sociale medier kræver mere af dig som virksomhed, end eksempelvis SEO og Google Ads – her kan du mere eller mindre overlade det til os. Men når man annoncerer via sociale medier, så er visuelt content altafgørende, og her er det vigtigt, at du enten har mod på selv at lave det, eller lyst til at betale dig fra det. Hvis du ikke selv har muligheden for at producere lækre billeder og video, så har vi også mulighed for at inddrage dette i vores samarbejde, dog skal du stille produkter og ansatte til rådighed, som kan figurere på disse billeder og video. Men vi er helt sikre på, at du ikke vil fortryde det, når du først kommer i gang! Så hvis du har lyst til at give den gas og komme på en vækstrejse, så kontakt os for at se om vi er et match.