FÅ SUCCES MED
SEO
Der er mange ting, som skal spille sammen for at opnå succes med SEO. Heldigvis har vi mange års erfaring med at hjælpe mange forskellige typer af kunder med at opnå topplaceringer organisk.
Det siger vores kunder ...
“Mark fra VisionEyed har været super god og hjælpsom fra start. Han er meget analytisk omkring resultater, men fremlægning af disse foregår virkelig på en spiselig måde overfor os så vi forstår det.
Fra start har Mark sat sig ind i min butik og dens DNA. Dette er et langt bedre samarbejde end med større SEO/sem bureauer vi har før benyttet os af.”
Taus Edwards
TEAK Gruppen ApS
Hvorfor SEO ?
Du skal vælge at arbejde med SEO, hvis du har en ambition om og tro på, at SEO kan gavne din forretning, hvad enten det er en webshop, en servicevirksomhed eller noget helt tredje. SEO kan give din forretning en ny marketingkanal og kan genere mange typer af trafik og det er netop det, som gør SEO til en interessant marketing kanal.
SEO er en interessant markedsføringskanal fordi den kan skabe trafik indenfor alle områder af AIDA modellen. Du kan med SEO få trafik, som giver dig branding og øger din kendskabsgrad i branchen, men du kan også skabe interesse for en bruger, som måske ikke vidste, at det var det de søgte (fordi de søger efter noget specifik og du giver dem et bedre alternativ), men du kan også skabe trafik til din side, som er direkte købsdrevne søgeord, hvor kunden er så langt fremme i processen, at det næste step er at købe. Her kræver det, at din hjemmeside står skarpt, så kunden ikke finder et andet sted at købe den efterspurgte vare eller ydelse.
Klassisk SEO opstart
Her tager vi de vigtigste beslutninger og finder ud af, hvordan vi løfter jeres virksomhed til tops.
Vi starter altid med at vurdere din nuværende situation. Vi udarbejder forskellige foranalyser, som blandt andet består af en markedsanalyse, situationsanalyse og en konkurrentanalyse. Tilsammen skal de tre analyser give os indsigt i, hvordan din nuværende SEO situation ser ud og mere specifikt, hvor mange kræfter, der skal lægges hvor.
Derudover laver vi tekniske analyser, som er en palette af analyser, der giver os et direkte indblik i, hvordan den nuværende situation ser ud fra et SEO teknisk perspektiv. Vi gennemgår også din side for alt on-page med en on-page analyse, kombineret med en indholdsanalyse. Det giver os en forståelse for konkrete handlepunkter, som der kan optimeres mod.
Indledningsvist laver vi også lavet en grundig analyse af jeres link profil, som den ser ud i dag. Det betyder, at vi med forskellige SEO værktøjer undersøger både jeres men også jeres konkurrenters link profiler. Det giver os en stor fordel, når vi skal arbejde med linkbuilding, og når vi skal skabe den perfekte linkprofil for jer, som bliver struktureret mod max performance og resultatskabelse.
Vores kunder er forskellige
SEO til webshops
Vi har i årevis hjulpet webshops med deres SEO. Som SEO bureau for en webshop er det ikke nok at vide, hvordan man arbejder med SEO, det er også vigtigt at have forretningsforståelse for den virksomhed, som man arbejder med. På den måde skaber vi, efter vores mening, de bedste resultater for en virksomhed. Vi har mange års kendskab til platforme som Woocommerce, Shopify, Drupal, Magento, Shoporama, Dandomain, Smartweb og mange flere.
SEO for håndværkere
Vi har gennem tiden hjulpet rigtig mange håndværkere med at komme til tops i Googles søgeresultater. Både tømrer, gulvslibere, vvs’ere, murer og store entrepriser. Er du lokal håndværker, kan du regne med at få eksklusivitet i dit område. Så er du kørende tømrer i et område, så er du den eneste tømrer i det område, som vi hjælper, så længe vores samarbejde kører.
B2B leadgenerering
Uanset hvilken type B2B virksomhed du har og ligegyldigt hvor “niche” din virksomhed er, så har vi en SEO løsning, der kan hjælpe dig. Vi har hjulpet mange små og store nicher med at komme til top i Googles søgeresultater på eksempelvis mange top-funnel søgeord, som i første omgang måske blot er en inspirations præget søgning. Men så snart de er kommet ind på dit site, kan vi prøve at opsnuse informationer om dem.
B2C booking & tilmeldinger
Vi hjælper kursusvirksomheder med at få flere besøgende og vigtigst af alt med at få flere bookinger. Vi har en god forståelse for brugerrejser og fokuserer på netop den type kunde, som du ønsker.
Lokal SEO
Vi hjælper løbende kunder med at være til stede lokalt. Det kan være alt fra den lokale guldsmed til den lokale cykelhandler, som ønsker et øget fokus på nærområdet. Det kan vi hjælpe med i vores lokale SEO løsning. Når man arbejder med lokal SEO er indhold, som er præget af lokale seværdigheder og genkendelighed, en topprioritet.
Vores kunder er forskellige
SEO til webshops
Vi har i årevis hjulpet webshops med deres SEO. Som SEO bureau for en webshop er det ikke nok at vide, hvordan man arbejder med SEO, det er også vigtigt at have forretningsforståelse for den virksomhed, som man arbejder med. På den måde skaber vi, efter vores mening, de bedste resultater for en virksomhed. Vi har mange års kendskab til platforme som Woocommerce, Shopify, Drupal, Magento, Shoporama, Dandomain, Smartweb og mange flere.
SEO for håndværkere
Vi har gennem tiden hjulpet rigtig mange håndværkere med at komme til tops i Googles søgeresultater. Både tømrer, gulvslibere, vvs’ere, murer og store entrepriser. Er du lokal håndværker, kan du regne med at få eksklusivitet i dit område. Så er du kørende tømrer i et område, så er du den eneste tømrer i det område, som vi hjælper, så længe vores samarbejde kører.
B2B leadgenerering
Uanset hvilken type B2B virksomhed du har og ligegyldigt hvor “niche” din virksomhed er, så har vi en SEO løsning, der kan hjælpe dig. Vi har hjulpet mange små og store nicher med at komme til top i Googles søgeresultater på eksempelvis mange top-funnel søgeord, som i første omgang måske blot er en inspirations præget søgning. Men så snart de er kommet ind på dit site, kan vi prøve at opsnuse informationer om dem.
B2C booking & tilmeldinger
Vi hjælper kursusvirksomheder med at få flere besøgende og vigtigst af alt med at få flere bookinger. Vi har en god forståelse for brugerrejser og fokuserer på netop den type kunde, som du ønsker.
Lokal SEO
Vi hjælper løbende kunder med at være til stede lokalt. Det kan være alt fra den lokale guldsmed til den lokale cykelhandler, som ønsker et øget fokus på nærområdet. Det kan vi hjælpe med i vores lokale SEO løsning. Når man arbejder med lokal SEO er indhold, som er præget af lokale seværdigheder og genkendelighed, en topprioritet.
Skal vi også hjælpe dig?
Hvorfor vælge Visioneyed, som din SEO leverandør?
Du skal vælge Visioneyed som din næste SEO samarbejdspartner fordi, vi ikke bare giver din virksomhed mere trafik, men vi hjælper dig også med at få flere kunder. Så med andre ord: Vi skaber værdiskabende trafik indtil dit site. Hvad enten du er servicevirksomhed eller webshop, så har vi altid en professionel og nytænkende indgangsvinkel til lige netop din SEO opgave.
Vi er den bedste kombination mellem et bureau og freelance. Bureauer har ofte store netværk og mange dygtige SEO konsulenter, men ofte ender de med at have for mange kunder og dermed ikke den samme tid til dig som kunde. I den anden båd har vi freelance medarbejderen, som helst ikke vil have for meget arbejde og har måske også en begrænset viden. Hos Visioneyed får du SEO specialister med mere end 8 års erfaring, et stort netværk af de bedste SEO eksperter i landet, samtidig med at der bliver lagt loft på hvor mange SEO kunder, der må være pr. ekspert, for ikke at bliver overdynget af for meget arbejde, som i sidste ende ville gå ud over dig som kunde – det vil vi ikke tillade.
Hos Visioneyed får du
Massere af
personlighed
Fast konsulent med
massere af erfaring
Stor
forretningsforståelse
Centrale opgaver i SEO for at opnå succes
Der er mange ting, som skal spille sammen for at opnå succes med SEO. Nogle af de typiske SEO-indsatser er
SEO-strategier, indholdsoptimering, website struktur, hastighedsoptimering, linkbuilding, on-site SEO tags, CRO, mobiloptimering & lokal SEO.
For at få alle disse indsatser til at spille sammen, er der nogle centrale opgaver, som vi altid berører, når vi arbejder med SEO
Udarbejdelse af mål
Vi kortlægger et SEO-mål for enten 12 eller 24 måneder, et projekt uden timeframe er at drive en virksomhed uden et fast mål, og det ved vi alle godt ikke er optimalt. Derfor arbejder vi altid med mål og delmål. 12 eller 24 måneder er ikke ensbetydende med, at vi er færdige med SEO for altid efter den periode, det betyder egentlig bare, at de mål der var sat i den tidsperiode skal være nået indenfor den aftalte ramme. Undervejs sætter vi delmål op, så vi sammen kan følge med i om de endelige mål er nået, når vi rammer den sidste måned af den aftalte periode.
Indledende analysearbejde
Som beskrevet tidligere under en typisk SEO opstart, så skal vi altid indledningsvis (ofte 1-2 måneder) udarbejde en del analyser, som giver os indsigt i din nuværende SEO situation. Det gør det ikke kun lettere at få et overblik, men det vil også gøre det lettere nå vores fælles mål. Her bliver der blandt andet lavet søgeordsanalyser og strukturanalyser.
Indholdsoptimering
Vi arbejder altid aktivt med jeres nuværende indhold, og på baggrund af en contentanalyse vil vi arbejde med både jeres nuværende indhold, men også hvor der fremtidigt skal udarbejdes indhold. Her bruger vi søgeordsanalyser og andre værktøjer, som kan hjælpe os med at kortlægge de lavthængende frugter, så vi ikke starter med at række efter de frugter, som vi ikke kan nå.
Teknisk optimering
Din side skal have en klar og forståelig struktur. Og hvad menes der så med det? Det går i sin enkelthed ud på, at vi skal fortælle Google, så let og enkelt som overhovedet muligt, hvordan din side er bygget op. Der må ikke være svære og utvetydige URL’er som Google ikke kan kategorisere let og simpelt. Det er derfor uhyre vigtigt at have styr på side strukturen.
Linkbuilding
Det er vigtigt at arbejde kontinuerligt med andre sider, som linker til dig. Du kan have styr på alt andet SEO, men har du ikke en plan for, hvordan du arbejder med links til dit site, kan du aldrig opnå topplaceringer på Google. Du skal derfor altid, når du indgår en SEO aftale have en eller anden form for linkbuilding aftale med i din søgemaskineoptimering. Der er forskellige måder at takle linkbuilding på, hvis du vil høre mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med linkbuilding, er du meget velkommen til at kontakte os.
Der er mange ting, som skal spille sammen for at opnå succes med SEO. Nogle af de typiske SEO-indsatser er
SEO-strategier, indholdsoptimering, website struktur, hastighedsoptimering, linkbuilding, on-site SEO tags, CRO, mobiloptimering & lokal SEO.
For at få alle disse indsatser til at spille sammen, er der nogle centrale opgaver, som vi altid berører, når vi arbejder med SEO
Udarbejdelse af
mål
Vi kortlægger et SEO-mål for enten 12 eller 24 måneder, et projekt uden timeframe er at drive en virksomhed uden et fast mål og det ved vi alle godt ikke er optimalt. Derfor arbejder vi altid med mål og delmål. 12 eller 24 måneder er ikke ensbetydende med, at vi er færdige med SEO for altid efter den periode, det betyder egentlig bare, at de mål der var sat i den tidsperiode skal være nået indenfor den aftalte ramme. Undervejs sætter vi delmål op, så vi sammen kan følge med i om de endelige mål er nået, når vi rammer den sidste måned af den aftalte periode.
Indledende analysearbejde
Indholdsoptimering
Som beskrevet tidligere under en typisk SEO opstart, så skal vi altid indledningsvis (ofte 1-2 måneder) udarbejde en del analyser, som giver os indsigt i din nuværende SEO situation. Det gør det ikke kun lettere at få et overblik, men det vil også gøre det lettere nå vores fælles mål. Her bliver der blandt andet lavet søgeordsanalyser og strukturanalyser.
Vi arbejder altid aktivt med jeres nuværende indhold, og på baggrund af en contentanalyse vil vi arbejde med både jeres nuværende indhold, men også hvor der fremtidigt skal udarbejdes indhold. Her bruger vi søgeordsanalyser og andre værktøjer, som kan hjælpe os med at kortlægge de lavthængende frugter, så vi ikke starter med at række efter de frugter, som vi ikke kan nå.
Teknisk
optimering
Linkbuilding
Din side skal have en klar og forståelig struktur. Og hvad menes der så med det? Det går i sin enkelthed ud på, at vi skal fortælle Google, så let og enkelt som overhovedet muligt, hvordan din side er bygget op. Der må ikke være svære og utvetydige URL’er som Google ikke kan kategorisere let og simpelt. Det er derfor uhyre vigtigt at have styr på side strukturen.
Det er vigtigt at arbejde kontinuerligt med andre sider, som linker til dig. Du kan have styr på alt andet SEO, men har du ikke en plan for, hvordan du arbejder med links til dit site, kan du aldrig opnå topplaceringer på Google. Du skal derfor altid, når du indgår en SEO aftale have en eller anden form for linkbuilding aftale med i din søgemaskineoptimering. Der er forskellige måder at takle linkbuilding på, hvis du vil høre mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med linkbuilding, er du meget velkommen til at kontakte os.